Friday 8 November 2013

Aku Benar-Benar Bermain Api...

Huh...!!!
Macam mana nak mulakan cerita...
Dari tepi... Dari tengah...
Dari depan... Atau dari belakang...

Manusia dilahirkan dengan akal...
Aku tak berakalkah sekarang...
Manusia dilahirkan dengan naluri...
Aku terlalu mengikut naluri kah sekarang...

Yang pasti...
Aku ikut gerak hati sahaja...
Aku ikut perjalanannya sahaja...
Sebenarnya aku tak tau nak fikir macam mana...

Api itu panas...
Aku sedang menyalakannya...
Aku harap aku dapat padamkan...
Sebelum ia mula marak...

Kalau api itu marak...
Ia bakal membakar diri aku...
Tapi bakal marak ke...
Mungkin juga api tu kecil sahaja sampai bila-bila...

Cuma satu aku harap...
Aku dapat padamkan api itu...
Kalau ia benar2 marak...
Marak dan membinasakan diri aku sendiri...

Ya Allah... Berilah petunjukMu...


No comments: