Monday 14 November 2011

Farah Alya As'ari

BIODATA
Nama ~ Farah Alya Binti As'ari
Tarikh Lahir ~ 22 Oktober 1984
Tempat Lahir ~ Kuala Lumpur
Adik-beradik ~ Sulung daripada empat beradik
Adik ~ Johan As'ari

Penulis Skrip ~ 
Anugerah Era, Raja Lawak Musim Pertama, Drama Di Bawah Ketiak Isteri, Rasa Halal Orient dan Life As A Celebrity

Drama ~ 
Suara Hati, Awan Dania, Popular, Tower 13, Sanggar Cinta Raudah, Aliff Firdaus dan Keliwon

Filem ~ Otai 

Program TV ~ Fikirlah Sendiri Nabil



Kenapa aku tulis entri mengenai Farah Alya...
Sebabnya aku ada sebutkan pasal dia dalam entri Johan Raja Lawak VS Johan As'ari sikit masa dulu...
Ramai yang baca tulisan aku tu selepas wat carian kat pakcik google atas nama Farah Alya As'ari...

Dari Feedjit Blog Nie...

Aku berpendapat ramai yang nak tahu pasal Farah Alya sebab dia kakak kepada Johan As'ari...
Maka, aku rasa terpanggil tuk wat cite tentang Farah Alya memandangkan aku pun kenal gak dia sebab dia berlakon dalam rancangan Fikirlah Sendiri Nabil kat Astro Prima lepas Nabil abis Raja Lawak 2 dulu...


Susah nak carik youtube Fikirlah Sendiri Nabil yang ada sketsa2 Farah...
Tapi aku paling suka masa kes jiran yang akhirnya Nabil bonceng Farah masuk dalam umah dengan motor...
Aku suka juga part telefon bimbit Chowkia pelbagai guna tuh...
Part sukan batu seremban tu pun kelakar...
Pendek kata Farah Alya nie pelakon utama segmen sketsa dalam rancangan tu selain Tasha...


LAKONAN FARAH ALYA
Selain rancangan Nabil, aku cuma tengok dua je drama lakonan dia...
Pertama Awan Dania dan kedua telefilem Popular yg disiarkan di Astro Ria.
Rasanya untuk kedua2 cite nie Farah Alya bawak watak jahat..
Jahat tak la jahat sangat tp kira bukan watak baik laa...

Pelakon Awan Dania Musim 1...
Dari kiri : Scha, Ummi Nazeera, Ika Nabella dan Farah Alya...

Watak Farah Alya dalam Awan Dania cam cas diva gituh...

Puteri, Dania dan Fifi...
Masa nie Fifi tak jadik peguam lagik...

Tentang telefilem Popular pulak memang aku pernah tengok tapi tak berapa ingat pulak jalan ceritanya...
Tapi yang pasti ia berkisar tentang kehidupan budak2 kolej...
Budak2 nie dalam bidang rekaan fesyen...
Heroin cite nie Farah AF2...

Farah Alya dan Farah Diana Anuar...

KELUARGA FARAH ALYA
Ramai sudah mengetahui, Farah Alya adalah kakak kepada Johan As'ari...
Aku dah cuba carik gambar Farah Alya berdua dengan Johan tapi tak dapat...
Jadi, aku letakkan gambar keluarga diorang...

Adik-beradik Farah Alya...

Gambar Raya Keluarga Farah Alya Dan Johan As'ari...

Keluarga Bahagia Farah Alya...

Segala gambar keluarga kredit kepada facebook emak Farah Alya...
Terima kasih Datin Firdaus Kader...

Lagi cerita tentang Farah Alya di sini.

DEKATI FARAH ALYA




Semoga Farah Alya sentiasa sihat dan bahagia dengan segala aktiviti yang dilakukan sekarang...
Best jugak kalau dapat tengok Farah Alya kembali berlakon kan...

8 comments:

farah alya said...

i'm flattered. thank you dear. just an upate, akak sedang sambung pelajaran, sekarang dah tahun akhir dalam jurusan Psychology kat Help University. Insyaallah, lepas habis belajar tahun depan, kalau ada rezeki, nak jadi director. Doa-doakan k.

Loki said...

Saya juga berbesar hati...
Thanks sangat2 sebab Farah Alya sendiri sudi singgah di sini...
Lebih mengharukan sudi meninggalkan komen...

Saya doakan Farah berjaya dalam pelajaran...
Berjaya juga jadi pengarah...
Sekali gus berjaya dalam hidup...

Thanks again my dear ^_^

Me and The 40's Age said...

Minat adik alya ni.... Dalam awan dania jadi jahat mengada2. Sesuai aje. Hope u success in ur life. Amin. Like ur rambut kerinting. He he he

Unknown said...

Farah ALya N Johan Asari....korang ni anak Doto" n Datin"ke?.......

Unknown said...

Pernah bertunang x...dgan imam atau ustaz

Anonymous said...

Pengacau rumah tanggà org?

Unknown said...

Kenapa cerita popular susah nak cari eh? Sampai sekarang tak jumpa.. best kot cerita tu😭

Aidaalyaa said...

Suka farah alya dr drama awan Dania tu smpai lah ke drama2 lain.. wpun bwk watak jahat Kita ttp Suka dia