Sunday 8 April 2012

Titanic 3D...

Filem yang ditunggu2 untuk tahun 2012...
Titanic dalam versi 3D...
Lebih melankolik sebab aku pegi tengok kat pawagam semalam...
Pada ulangtahun kelahiran aku...


Boleh la dikatakan hadiah hari lahir...
Bukan apa aku ralat giler masa Titanic ditayangkan dulu...
Aku tak tengok pun kat wayang...
Tak tau la masa tuh aku sibuk apa...
Atau terlepas aura kehebatan Titanic itu sendiri...

Sedar2 balik ke kolej masa tuh...
Semua orang bercerita tentang Titanic...
Classmate aku sorang tuh siap tengok sampai 26 kali...

Wah!!! Sungguh aku rasa ketinggalan bas...
Dan meraung kat stesen bas tuh sorang2...
Begitulah analoginya... Uwaaa...!!!


Sesungguhnya dah hampir 15 tahun...
Tapi Titanic tak pernah hilang taring pun...
Panggung semalam memang penuh...
Dah lama aku tak tengok panggung sepenuh itu...
Rasanya 2/3 daripada penonton berbangsa cina...

Comel jer Jack nie...

Masa nak tengok cite nie beria2 nak tengok 3Dnya...
Sebab aku dah tengok entah berapa kali...
Pendek kata aku dah hafal jugak laa...

Sudahnya bukan menikmati 3D...
Tapi menikmati cerita itu sendiri...
Giler la tengok cerita yang dah hafal tapi masih feeling...
Ya, aku akui itulah kuasa Titanic...

No comments: