Friday, 8 March 2013

Kata-kata Dina ~ Drama Jodoh

Dina ialah salah seorang peserta dalam drama Jodoh...
Kata-kata Dina pada Olly hari tuh memang sangat bermakna...
Memberi makna pada Olly...
Dan sedar tak sedar memberi makna pada aku juga...

Watak Dina lakonan Siti Hajar Oshin

Kalau kau pilih sedih...
Kau kena ada kat sini...
Kalau kau pilih happy pun...
Kau masih jugak ada kat sini...

Jadi sebenarnya kau memang takde pilihan...
Happy sedih kau masih ada kat sini...

Jadi wat ape kau nak sedih2...

Pasal aku dah takde kerja ( Olly )

Takpe
Kalau kau happy tapi takde kerja...
Sekurang-kurangnya kau happy walaupun takde kerja...

Bla bla bla ( Olly )

Takpe, kau cari kerja sampai kau dapat...

Kata-kata nie wat aku berfikir panjang sejak Isnin lepas...
Seriusly aku tension dengan situasi di tempat kerja...
Keja yang terlalu banyak, dengan segala kursus lagi...
Mana nak kena kerja hari Ahad pulak lagi...

Tapi dalam banyak-banyak tuh...
Yang paling aku marah ialah diskriminasi status...
Aku sangat benci perkara itu...
Sangat sangat benci...

Tapi kata-kata Dina adalah pembakar semangat aku sekarang nie...
Kalau aku sedih / marah, aku kena buat jugak...
Kalau aku happy, aku kena buat jugak benda tuh...
Jadi kalau aku happy, sekurang2nya aku happy wpn kena buat kerja tuh...

Sayangnya Dina dah tersingkir dalam minggu nie jugak...
Tapi aku faham kenapa watak Dina perlu dimatikan...
Tu semua ada jalan cerita untuk watak Olly dan En Azlan pulak...
Tapi rindu la kat Dina... Uwaaaaaa...!!!

Nota Kaki : Terima kasih penulis skrip Drama Jodoh kerana mampu menghasilkan kata-kata sehebat ini...

7 comments:

Misz Nuriz said...

wahhhhhhh..

salam perkenalan di dunia blog plk.. selama ni di dunia porem jah khennn...

-tiewa-

Zai Vis said...

thanks sudi jengah blog iols...
salam perkenalan gak tiewa ^_^

Lieza said...

memang bagus kata-kata dia kan? hidup ni memang satu pilihan.. terserah pada kita nak memilih

Yie Weezer said...

kata2 yg sgt mantap!! berguna utk semua :) btw,done follow u.. salam blogger :)

Zai Vis said...

Kata-kata nie memang sangat bermakna untuk saya...

Thanks sudi follow blog saya ^_^

Flower Haziqah said...

done follow.. nk tanya progrm realiti ke tu?

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
yang ingin kamu lakukan

http://www.nolimitadventure.com/