Friday 8 February 2013

Aduhai Majlis Perbandaran...

Petang tadi aku pegi Pejabat Majlis Perbandaran daerah aku...
Tak payah la sebut daerah mana...
Malas sebenarnya nak cerita pasal menda yang sakit hati...
Tapi kena luah jugak sebab memang sakit hati...

Aku pegi pejabat tu untuk tukar nama rumah aku...
Sebelum nie nama untuk cukai pintu masih nama pemaju perumahan...
Bukan main la kata kalau tak tukar nama boleh kena denda RM2000 bagai...
Tak cukup dengan tu siap buat cabutan bertuah 5 biji iPad...

Maybe memang salah aku sebab tak semak slip sebelum kuar...
Tapi memang tak percaya kesalahan tu boleh berlaku...
Malangnya aku sedar perkara tuh ketika dah sampai ke pekan...
Kiranya dah dekat dengan umah aku laa...

Ada ke makcik kat kaunter tuh bole taip alamat rumah aku salah...
Hey...!!! Tu kesalahan besar hoccay...
Beria kempen suruh tukar nama then bila kita buat taip menda salah...
Salah alamat pulak tuh :-(

Alamat umah aku 1A/6 ditulis sebagai 14/6...
Hello makcik, alamat tuh tak wujud atas muka bumi yer...
Nampak menaip bukan main laju...
Tapi salah wat apa... Grrrrrrrrrrrrr...!!!

Petang nie dah Jumaat,
Sok tak keja...
Isnin raya cina...
Selasa Cuti lagik...

So, Rabu kah baru aku boleh rujuk menda nie...
Aku memang pemarah...
Lebih tepat hangin satu badan...
Demi tu, aku email pada majlis perbandaran berkenaan...

Siap taip surat rasmi you...
First time aku komplen cam nie...
Panjang berjela gak aku menaip dah macam surat cinta...
Malas betul nak membilas kerja yang berpunca drpd kesalahan orang lain...

Mencikkkkkkkkkkkkkk...!!!

No comments: