Wednesday 1 February 2012

Ralat...

Dalam hidup aku yang dah lebih 3 dekad ini...
Banyak benda yang aku ralat...
Ada ralat kecil ada ralat besar...
Ada ralat sangat ada ralat biasa...

Tapi ralat yang aku benar2 ralat cuma ada 4 je rasanya...
Sangat ralat walau dikenang macam mana pun...
Dua ralat tu masa zaman kanak2 aku...
Satu masa aku remaja...
Dan satu lagi masa aku dah mula bekerja...

Manusia boleh berubah...
Tapi nak berubah tu kadang tak semudah ABC...
Ye la, ABC pun susah kan untuk murid pemulihan khas...

Hidup tak perlu menyesali takdir...
Memang aku tak menyesali takdir langsung...

Cuma kalau aku ada kuasa...
Aku ada pintu suka hati Doraemon...
Aku ingin kembali ke zaman kanak2 aku...
Ubah apa yang patut...
Supaya aku tak jadi aku yang hari ini...

Kalaulah Boleh...

No comments: