Friday 10 February 2012

Vanila Coklat ~ Aiman Hakim Ridza & Izara Aishah


BIODATA AIMAN HAKIM RIDZA

Nama :
Aiman Hakim Bin Ridza Abdoh

Tarikh Lahir :
17 Januari 1989

Asal :
Shah Alam, Selangor

Tempat Lahir :
Johor Bahru

Pekerjaan :
Pelajar, penyanyi dan pelakon

Pencapaian :
Peserta Mentor 5


BIODATA IZARA AISHAH

Nama :
Izara Aishah Binti Hisham

Tarikh Lahir :
28 September 1992

Asal :
Bakar Batu, Johor Bahru

Adik-beradik :
Sulung daripada 3 beradik

Pencapaian :
Tempat Kedua Dewi Remaja 2009/2010

Lakonan :
Jejaka J, Keranamu Laila, Kasih Najihah, Soffiya, Masih Membara Cintaku, Selumbar Kasih, Cikaro, Pusing Beraya, Hantu Gigi, Vanila Coklat

Watak Zara Aishah & Amir Asyraf

TENTANG VANILA COKLAT

Aku yang serba lambat...
Itulah satu ayat yang boleh menggambarkan tentang aku dan drama nie...
Aku langsung tak ambik port pasal drama nie...
Walaupun ada nampak2 jugak kat tibi lepas dah abis Cinta Elysa dulu tuh...

Secara rasminya aku tengok cite nie sejak episod ke 7...
Sebelum tu ada gak tertengok episod 4 tapi gitu-gitu jer...

Aku ada terbaca blog kawan aku...
Dia bercerita tentang cerita nie...
Tetiba aku terpanggil nak try tengok gak...
Adakah kerana kawan aku tu ada PhD...???
Lebih2 lagi dia nampak skema...
Cam tak caya dia layan cite cam nie...
Cinta budak2 kata dia...


Masa tengok tuh aku kenal la Izara Aishah...
Dia jadi Ju dalam drama Jejaka J kat Astro Prima...
Dak Ju nie jadi rebutan Johan RL dan Tauke...
Dalam cite nie suma watak bermula dari huruf J...

Tu je la data yang aku tau tentang Izara Aishah...
Selain ternampak dia jadi watak antagonis dalam drama Soffiya...

Tang hero dak Aiman nie serius aku tak kenal...
Masa duk berkira2 sape watak Amir nie...
Kak Long aku memecah kebuntuan...
Katanya tu Aiman mentor 5 protege kepada Rahim Maarof...
Harus la aku tak kenal sebab aku tak layan Mentor...
Adakah Aiman tersingkir terlalu awal...???
Sebab aku kenal Shiha, Salma, Ratna dan beberapa lagi...

Aku ni bukan boleh tengok orang laki yang kurus dan tinggi...
Harus aku tetiba melting tak tentu pasal... Haha...!!!
Kalau tak takde la bertahun2 aku tergila2kan Lee Dong Wook...

Lebih mengharukan dak Aiman nie pandai sungguh berlakon...
Langsung tak kayu...
Aku pun tak tau nie lakonan dia yang ke berapa...
Malas aku nak search kat mana2...
Tapi yang pasti dia masih  baru...

Paling best ialah kenangan manis dak Aiman nie...
Main bola sepak dengan kelab German Bayern Munich katanya...
Tahukah anda Bayern Munich adalah kelab bola yang paling saya minat...
Aiman berpeluang main dengan sapa masa tuh...???
Adakah Bastian Schweinsteiger atau Philip Lahm atau Thomas Muller...
Rasanya dengan Thomas Muller kot sebab diorang sebaya...
Aduhai... Pengsan sekejap dowh...!!!


Cite nie ala2 Princess Hours dan Full House gak laa...
Sekali fikir memang tak masuk akal langsung...
Ada ke umur 19 tahun nak kena kawin bagai...

Cantik gambar nie...

Setakat tengok episod 4, 7 dan 8 harus la tak faham serba serbi kan...
Teknologi sekarang dah semakin pesat...
Apa susah encik utube kan ada...

Maka, dalam tiga hari nie aku gigih menonton episod2 yang lain...
Perkataan yang paling sesuai untuk menggambarkan perasaan aku ialah Jatuh Cinta...
Drama yang kemas...
Lakonan yang bagus...
Pastinya diarah oleh seorang yang hebat...
Situasi yang kena...
Jalan cerita yang mudah difahami...
Puji2an belaka kan...
Dan kredit paling besar ialah watak Amir tu sangat hensem... Haha...!!!

Potongan rambut Amir Asyraf yang macam budak sekolah... Huhu...!!!

Bila untie2 macam aku dah menggedik...
Buruk rupanya kan... Haha...!!!
Kalau dalam drama tuh...
Watak aku yang paling sesuai ialah Untie Anne... Huhu...!!!
Tapi aku tak tua sangat cam dia laa...

Gambar kat Twitter Aiman...
Aku pun cam tak caya nie dia tadik...
Lain benar kannn...

Jadi, kepada sesiapa yang berminat nak tengok drama nie...
Jangan lupa tonton setiap Selasa pukul 9.00 malam kat TV3...
Sapa2 yang ketinggalan kereta api cam aku nie...
Jangan risau utube kan ada... Hehe...!!!
Selamat menonton...


Nota Kaki : Aku rasa ayat aku dalam entri kali nie tak gramatis langsung.  Adakah aku tersentap sekaligus terganggu emosi sebab kumpulan Gman tersingkir dari Raja Lawak 6 sebentar tadik... Uwaaaa...!!!

No comments: