Monday 6 February 2012

Kenapa Aku Minat Hafiz AF...

Dari dulu lagi aku memang dah tau suara Hafiz AF tu sedap...
Bukan setakat sedap tapi hebat dan memukau...
Tapi aku baru minat dia baru2 nie...
Baru sangat rasanya...


Aku ni bukan senang nak suka orang...
Kalau aku dah suka tuh kira bertuahlah tu...
Haha...!!!

Ada beberapa sebab kenapa Hafiz berjaya menarik perhatian aku

1.  Filem Ombak Rindu
Aku tengok filem Ombak Rindu tanpa niat...
Memang takde hasrat pun nak tengok cite tu pada asalnya...
Tengok sebab takde cite best tapi nak tengok wayang sangat...
Sekali rupa2nya cite tu best...


Balik tengok Ombak Rindu kat wayang tuh...
Aku gi tengok lagu yang Hafiz dan Adira nyanyi...
Walaupun hari2 main kat Astro tapi aku memang tak amik pusing...
Pastuh aku masukkan lagu tu dalam playlist utube aku...
Dan aku dengar hari-hari sampai sekarang...


2.  Telefilem Langkah Bendul kat Astro Warna
Pertama kali telefilem nie disiarkan waktu aku tengah final exam...
Memang tak tengok la sebab tengah menelaah kononnya...


Tapi baru2 nie...
Cite nie dipasang semula...
Malah dipasang dengan giat hampir setiap hari...
Setiap kali pasang cite nie aku tengok gak...
Entah dah berapa kali aku dah tengok agaknya...

Sesungguhnya telefilem nie la peratus terbesar aku jatuh suka pada Hafiz...
Serius pengakuan nie seikhlas hati...
Cite nie sangat best...
Selain Hafiz, ada Fizz Fairuz dan Amy Mastura...

Fizz Fairuz dan Amy Mastura

Jalan cite best dan suma watak menjadi...
Tahniah kepada pengarahnya...
Kak Long aku siap kata cite nie lebih baik daripada filem Bujang Telajak...
Aku pun macam setuju jer... Hurmmm...

Wafi Yang Comey Dan Kaya Raya

Ternyata Hafiz seorang pelakon yang baik...
Walaupun dia seorang penyanyi sebenarnya...
Dia sangat comey...
Terutama part Nash nak nikah dengan Kak Tijah tuh... Hehe...!!!

Wafi dan Balqis

3.  Izwan Pilus Meninggal Dunia
Aku ada tengok liputan tentang kematian arwah Izwan Pilus di Melodi TV3...
Masih teringat betapa sedihnya ucapan Aril masa tu...
Masa jenazah di hospital tuh...
Hafiz salah seorang yang berada hampir mengiringi jenazah Izwan...


Aku tau Hafiz rapat dengan Aril...
Tu tandanya dia sangat prihatin dengan Aril...
Memberi sokongan di saat kawan sangat memerlukan...
Walaupun dia masih muda tapi nampak sangat matang...

4.  Anugerah Juara Lagu 26
Masa mula2 tengok AJL tuh...
Aku memang tak sokong sape2...
Tapi lepas tengok Hafiz perform...
Aku terus kata vokal terbaik pasti dapat kat dia...


Dia cuma pakai t-shirt yang nampak begitu murah...
Dengan seluar sukan Adidas dilipat panjang sebelah...
Sebijik dalam video klip...
Sape pernah tengok video klip tuh tau la betapa sedihnya kan...
Terus aku sokong Hafiz dan Awan Nano jadi juara lagu...

Akhirnya, rezeki memihak kepada dia...
Memang dia layak selayak layaknya pun...
Aku menjerit masa diumumkan Awan Nano menang...

Walaupun lagu Awan Nano lately dah jadi cam lagu lawak...
Sebab dah digodam dengan Jozan... Haha...!!!
Tapi Hafiz berjaya bawa mood sedih kembali kepada kita...
Dan kemunculan Herman Tino di akhir lagu memang memberi kesan...
Cayalah...!!!


5.  Hafiz Jumpa Johan Kat Raja Lawak 6
Raja Lawak 6 minggu lepas menemukan Hafiz dan Johan secara live...
Aku pun dah cite kat entri nie...
Memang cute la budak dua orang tuh...
Memang serupa... Huhu...!!!

Gigih Printscreen Utube Nie

Bila berdiri sebelah baru dapat bezakan rambut diorang...
Nampak la ada perbezaan sikit...
Johan minat Hafiz dah lama rasanya...
Tapi nie baru aku nampak diorang berdiri sebelah2 berdua...

Sian Zizan Takde Geng... Hehe...!!!

Memang macam adik beradik...
Bestnya kalau ada filem menggandingkan Johan dan Hafiz...
Jadi adik beradik gitu...
Bapaknya dah tentu Herman Tino...

Maka dengan tak semena2 pagi tadi aku gi tengok Elly & Epit...
Semata-mata nak tengok diorang...
Selama nie langsung tak pernah tengok cite tu...
Hape jalan cite pun aku tak faham... Haha...!!!


Tapi untuk kesemua sebab yang dah aku ceritakan nie...
Sebab paling besar ialah telefilem Langkah Bendul itu...
Sayangnya takde pulak utube cite tu laa...
Yang ada cuma utube promo jer...

Promo Telefilem Langkah Bendul

Ucapan Penggulungan
Wah...!!! Dah macam bahas pulak aku nie...
Akhir kata, aku doakan Hafiz berjaya dalam segala segi...
Gembira dengan kerjaya dan keluarga...
Jaga diri dan tingkah laku...

Kekalkan segala yang baik dan positif dalam diri...
Harap dapat berlakon dengan Johan lagi...
Lagi best kalau dapat rakam lagu berduet dengan Johan...
Barulah meletup...

Suka Gambar Nie... Cantik Sangat...

Nota Kaki : Segala gambar terima kasih kepada encik google amnya dan pemilik gambar tersebut khasnya...

No comments: