Monday 8 August 2011

Bahana Tak Angkat Telefon...

Dari dulu aku mmg tak berapa suka bercakap di telefon...
Kalau telefon umah mmg susah giler la aku nak angkat selagi ada orang lain...
Keupayaan aku tuk bercakap di telefon mmg agak terhad...
Lagi2 kalau kat tempat bising...Adehhh...


Tapi bukan tu yang aku nak cite...
Kisahnye aku mmg tak suka jawab panggilan kat henpon terutama kalau no yang aku tak simpan...
Sejak aku pakai kad kredit mmg byk offer2 insurans, kad itu kad ini bla bla bla...
Aku selalu anggap 'Alah, kalau penting orang tu akan call balik'...

Nie henpon aku Nokia E65
Cute khennn cam henpon Joo Yoo Rin dalam My Girl
Tepon nie sgt bagus
Dah 4 tahun aku pakai tak pernah ada masalah


Beberapa hari lepas tgk henpon aku ada miss call dari kawan sekuliah...
Niat hati nak call/sms sok pagi kot ada perkara penting...
Ye la kawan ni tak berapa rapat dgn aku pun...
Dan seperti lazimnya aku mmg byk makan semut so aku terlupa... Huwaaaaaaaaaa...!!!
Cerita tu berakhir di situ...


Hari Sabtu aku berhempas pulas study tuk exam esoknyer...
Last minit tu perkara biasa...Huhu...!!!
Tetiba ada kawan bersms dgn aku n secara tak sengaja tanya tentang surat perjanjian pinjaman dgn uni yang kami study...
Tarikh hantar Isnin depan katanyer...Biar betik....!!!

Panik...!!!

Kecoh punya kecoh, call uni apa suma...
Aku bergegas gerak nak amik dokumen tuh kat bandar...
Mandi pun ala2 tak basah je nih...
Bawak keta pun ala2 pelumba F1 gituwww...
Adoiiiii...Mana nak carik penjamin...Tak kisah sgt sbb kakak aku 2 orang depan mata jer...
Yang rumit nak carik saksi...
Nak hantar dalam masa 2 hari...
Petang Ahad lak exam yang aku lum ready mana...Ayarkkk...

Tup tap tup tap...Pung pang pung pang...!!!
Allah tu maha pengasih...
Dalam saat genting pun pasti ada jer jalan dan orang yang akan tolong...
Aku dapat juga hantar segala yang dimahukan tepat pada tarikh dan masanya...
Syukur Alhamdulillah...


Cuma pesanan aku ( motip pesan bagai padahal blog takde follower pun...kah kah kah!!! )

Kalau ada miss call tu sila la call balik atau meseg yer... Hrmmmm...



No comments: