Monday, 22 August 2011

Paling Saya Sayang...

Siapa orang yang paling aku sayang...???

Masa aku sekolah dulu cikgu Kemahiran Hidup ada ajar...
Tentang siapa orang yang paling kita sayang dalam hidup nie...
Pengajaran dan pembelajaran tu disertakan sekali dgn aktiviti yang releven...
Cikgu suruh kitorang fikirkan sape orang yang kite paling sayang dalam dunia...
Masa tu aku fikirkan mak...


Pastu cikgu suruh gi kat satu gerobok...
Dia kata bukak pintu gerobok tu nanti ada cermin...
Kat cermin tuh kita akan nampak muka orang yang paling kita sayang...
Perghhhh...!!! Dalam hati aku saktinyer cermin tu bole kuar muka mak...

Rupa2nya kuar muka aku kat cermin tuh...
Memang la tengok cermin akan keluar muka kita sendiri khennn...
Cikgu kata diri kite adalah orang yang paling kita sayang...
Walau siapa pun orang lain yang sangat bermakna orang tu tetap jatuh di tempat kedua...

Sejak tuh aku faham kita perlu sayang diri sendiri lebih dari orang lain...
Hari nie dah 18 tahun berlalu...
Tapi apa cikgu ajar mmg sentiasa segar dalam ingatan...
Oleh sebab itu, dalam tindak tanduk aku dalam kehidupan nie...
Aku akan utamakan diri aku sebelum orang lain...
Bunyi macam mementingkan diri sendiri kan...
Tapi aku berpendapat kita takkan dapat bahagiakan orang lain kalau kita tak bahagia...


Aku hari ini...
Kehidupan aku dah senang dgn kerjaya, keluar dari belenggu kemiskinan lalu dan bahagia dgn fikiran yang lapang...
Kesenangan dan kebahagian itulah yang aku akan gunakan utk senangkan orang kedua, ketiga, keempat, kelima, keenam dan ketujuh yang aku sayang...
Ya Allah Ya Tuhanku, Moga bahagia ini berkekalan...
Amin (",)

2 comments:

^faRah^ said...

Amin...Moga bahagia selalu ya...

Zai Vis said...

Thanks Farah...
Moga kite sama2 bahagia (",)
Amin...