Friday 12 August 2011

Bulan Kemerdekaan...

Bulan Ogos bulan kemerdekaan...
Tu suma orang tau...
Tapi tahun nie cam tak terasa bahangnya sbb serentak dgn bulan posa kot...
Harus kuasa Ramadan lebih besar berbanding semangat kemerdekaan...


Di tempat kerja aku, boss baru dah datang...
Setelah beberapa bulan kapal tak berkemudi...
Ada la rasa kekok gak bila dah ada boss nih...
Tapi beliau nampak okey saje...
Aku pasti beliau baik orangnyer...


Petang tadik mesyuarat kami dgn boss baru...
Banyak2 perkara aku tak kisah sangat...
Cuma satu perkara nampak cam biasa tp aku terkujat juga...
Boss kata nie bulan kemerdekaan kena ada semangat kemerdekaan...
Salah satu cara dgn letak bendera kat kereta...


Adehhhh laaa nie yang lemah...
Bukan aku takde sifat patriotik...Tidak sama sekali...
Aku anak Malaysia yang menghargai kemerdekaan setelah sekian lama...

Cuma dulu aku pernah pasang tup2 terbang kat tengah highway...
Pasti Jalur Gemilang tu dilanggar2 kenderaan lain khennn...Hrmmm...
Ada pulak kawan aku tampal di kereta...
Bila nak cabut balik kesan double tape tu tak leh hilang...
Nampak comot dan cacat kereta dia...

Adoiiiii cam ner nie....
Kalau aku wat tak tau jer boleh tak...hehehe....!!!

MERDEKA...!!! MERDEKA...!!! MERDEKA...!!!



No comments: