Monday, 31 October 2011

Berdua Bersatu ~ Forteen

Dah lama aku tak rasa macam nie...
Dah lama aku tak menangis...
Dah lama aku tak rasa sebal di dada...
Dah lama aku tak rasa 6 tahun lebih muda daripada usia...


Sebelum nie aku dah dengar lagu nie kat Astro...
Seperti biasa aku tak ambik pusing...
Kakak aku kata lagu nie cam lagu2 KRU...
Aku tak ambik kisah sangat...
Cuma aku cam la sorang tuh ialah Rizu yang penah masuk OIAM dulu...
Beberapa hari lepas aku dengar lagu nie kat radio Era...
Cam best jer sebab mengingatkan aku pada lagu Juliana Banos dan Indigo Sehidup Semati dulu2...

Kumpulan Forteen...

Balik rumah aku carik lagu nie kat utube...
Harus la ada khennn takkan takde pulak...
Dengan bangganya aku klik add to favorites terus masuk playlist...

Baru jap tadik aku berkesempatan dengar dengan menghayati liriknya...
Maka tak semena-mena terlahirlah 4 baris ayat yang kat atas tuh...
Seingat aku kali terakhir aku rasa macam nie bulan puasa lepas...
Masa tuh aku dengar lagu Di Saat Aku Mencintaimu oleh Dadali...
Siap wat entri gak tuh...Haha...!!! Klik Sini

Weh...!!! Jangan macam nie...
Sok nak pegi kursus kena happy2...


kenapa cinta kita
selalu saja diduga
bagai ada tak merestu
kita berdua bersatu

atau mungkin kau dan aku
ditakdir untuk berpisah

walaupun melawan arus
kita berdua bersatu

seringkali ku mendengar
patah tumbuh hilang berganti
tetapi ku tidak mahu
cinta selain darimu


jika denganmu salah
ku tak mahu yang benar
jika denganmu rebah
biarlah ku tercalar
walau dilanda badai
ku sanggup kerna ku mampu
kita berdua bersatu

jika denganmu kabur
ku tak mahu yang jelas
jika denganmu hanyut
biarlah aku lemas

walau dilanda ribut
kusanggup kerna kumampu
kita berdua bersatu

Nota Kaki : Budak yang mula2 nyanyi tu comey laa...Muka dia macam Nubhan dan suara dia pun sedap...Sape nama dia ekh...

2 comments:

intan said...

wah..cik intan pun suka lagu ni.. salam kenal ye.. =)

Zai Vis said...

best kan lagu nie cik intan...

salam kenalan gak...
thanks jengah blog saya (",)