Friday 14 October 2011

Nilai Sebuah Janji ~ Cinta Elysa

Janji...
Selalu ditabur di sana sini...

Ada janji yang simple...
Contohnya :
  • Ibu bapa janji nak bawa anak2 makan McD...
  • Kawan janji nak muat naik gambar kat fesbuk...
  • Kawan sekelas janji nak buat assignment sama2
  • Opismate janji nak pakai baju sama warna gi keja besok
Walaupun nampak biasa2 je tp ia tetap janji...
Asalkan bernama janji wajiblah ditunaikan...

Macamana dengan janji yang berat...
Ataupun janji yang menjerut diri...
Janji yang dilafazkan tanpa berfikir panjang
dan akhirnya menjadi tanggungjawab yang besar...
Janji yang bertukar menjadi wasiat...
Ayarkkk...!!!

Bukan apa, hari tu aku tengok episod kelima drama Cinta Elysa...
Haruslah aku tengok cite tuh khennn sbb aku dah tahap giler nie...
Wallpaper lappy aku pun gambar Aril dan Elysa...hahaha...!!!

Wallpaper yang mengikut perkembangan semasa katanya...Wakaka...!!!


Tak cukup di TV aku tengok lagi kat utube...
Nie dialog antara Aril dan Pak Su sebelum Pak Su meninggal dunia...

Pak Su : 
Aril, tolong jaga anak2 Pak Su.  Apa pun yang berlaku, jangan biarkan adik2.  Pak Su minta tolong. Aril kena janji.  Aril janji yer...

Aril : 
Saya janji Pak Su

Hambik ko...!!!
Nie sekadar dalam drama...
Kalau kat dunia realiti macam mana...

Nie babak masa diolog tu diimbas oleh Aril...

Tiba-tiba aku teringat kisah seorang jiran,
Sebelum bapanya meninggal bapanya ada berpesan supaya berkahwin dengan seorang lelaki yang bukan dia suka sangat pun...
Maka kakak tu pun kawin la dengan lelaki tadi...
Bahagia atau tidak mereka berdua itu tak pulak dapat aku pastikan...

Puas aku cuba mengingat balik...
Adakah janji2 yang pernah aku tabur belum ditunaikan lagi...
Yang pasti aku dah berkali2 berjanji dengan diri sendiri untuk buat itu dan ini, untuk berubah menjadi lebih baik, untuk membuang segala sifat aku yang tidak baik, untuk menjadi seorang yang berlapang dada dengan segala perkara, untuk menjadi seorang yang berdisiplin, untuk jadi anak yang baik, untuk jadi orang yang lebih sabar dll...
Tapi masih juga aku melanggar janji...

Dan lagi satu...
Aku tak pernah lupa ada satu janji lagi yang belum aku lunaskan...
Aku ada janji dengan budak2 nak bagi hadiah tapi belum bagi lagi...
Kena tunaikan cepat nie...Hurmmm...

No comments: