Sunday 30 October 2011

Kumpulan Gersang ~ Man Bai, Kid, Acis, Jojet dan Man Greng

Ya Allah...!!!
Rindunya aku pada zaman kanak-kanak dulu...
Aku akui kadang kala aku berperasaan seperti itu...
Teringat2 zaman masih kecik dulu...

Dari kecik aku memang seiring sejalan dengan 2 orang kakak aku...
Bukan zaman dulu saje tapi skg pun kami masih sentiasa bersama...
Sampai sekarang kami masih selalu borak pasal zaman kecik2 termasuklah ungkit mengungkit sape buat tu sape buat nie...
Kalaupun ada yang aku tak suka tentang zaman lampau ialah kemiskinan...
Bestnya kalau boleh balik masa lampau tp kitorang ada duit macam skg...
Memang la tak mungkin tapi kalau aku ada mesin cahaya masa macam Doraemon memang aku jengah balik 25 tahun yang lepas...
Cite Doraemon tu rekaan aje so jangan berangan hoccay...!!!

Kalau nak disebutkan lagu yang paling sinonim dengan masa kecik aku haruslah lagu2 kumpulan Gersang...
Masa tuh Man Bai, Acis, Kid, Man Greng dan Jojet sangat popular...
Lagu Gersang yang meletup ialah masih aku terasa, suratan takdir, sunyi dan beberapa lagi...

...Masih Aku Terasa...
Serius boleh gugur air mata bila dengar lagu nie...
Dengar lagu nie sambil main pondok-pondok...

...Suratan Takdir...
Ingat lagik aku minat Acis masa nie...Hehe...!!!

...Sunyi...
Bagi aku lagu nie lagu Gersang yang paling best...
Gambar nie pun aku masih ingat lagik dalam majalah URTV...

Nota Kaki : Al-Fatihah buat arwah kawan/jiran sepermainan aku masa kecik2...  Dia meninggal masa lahirkan anaknya beberapa tahun dulu...

No comments: