Saturday 3 March 2012

Internetku Disambar Petir...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Aku dalam zon yang sangat2 tension sekarang...
Selasa lepas Streamyx kat umah aku disambar petir...
Bukanlah aku gatal2 nak layan internet time petir sabung menyabung...
Masa tuh hujan biasa2 jer tak lebat pun...
Tetiba jer...

So, masuk hari nie dah 5 hari aku terputus dengan dunia maya...
Kakak aku dan anak2 sedara aku pun sama...
Termangu tak tau nak buat apa...


Lepas berurusan dengan pegawai perkhidmatan kat TM tuh...
Jawapannya masih belum pasti...
Tak tau bile boleh settle...
Kalau juruteknik tak kerja hari Sabtu dan Ahad...
Matilah aku nak tunggu sampai hari Isnin pulak...
Boleh gila macam nie...

Nie aku dapat online pun sebab ada kelas di OUM...
Gunalah wifi kat uni nie...
Aku bukan tak mampu nak beli brukben mudah alih...
Sengaja tak mau...

Sedangkan dengan Streamyx yang tertonggok kat umah je...
Aku dah tak wat keja lain...
Aku nak fokus sepenuhnya bila di tempat kerja...
Aku tak nak layan internet waktu aku jalan2 atau shopping...
Kalau aku ada brukben mudah alih...
Harus satu keja aku tak jadi... Haha...!!!

Aku nie sebenarnya dah naik biol...
Rindu giler nak update blog nie...
Rindu giler main game kat fesbuk...
Harus sekarang nie ladang Farmville aku dah kering semua...
Haruskah aku mengorbankan unwither yang dalam simpanan tuh...
Tidak ku sanggup...


Tapi tu la kan...
Kadang2 hidup kite diuji...
Menguji kesabaran...

Aku harap masalah nie cepat settle...
Mudah2an...
Amin...

No comments: