Friday, 23 March 2012

Tentang Karma...

Aku baru menyudahkan baca sebuah novel petang tadi...
Novel kali nie berbeza coraknya daripada yang selalu aku baca...
Kekdahnya takde la ala2 Princess Hours gituh...
Dan yang pentingnya sinopsisnya tak la menipu aku...

Panjang kisah watak perempuan tuh...
Dari zaman sekolah sampailah dah kerja...
Apa yang terkesan di hati aku ialah tentang karma...

Bila kita buat sesuatu pada orang lain...
Kita akan dapat balasan di atas bumi ini juga...
Ya, itulah karma...

Aku pasti dalam kehidupan seharian kita pasti ada karma...
Balasan atas apa yang kita buat...
Sama ada dalam sedar atau luar sedar...


Bezanya dalam novel tuh segalanya berakhir dengan baik...
Ya la kan kalau sad ending sapa nak beli novel tuh...
Lepas tuh pembeli akan marah...
Sebab dan spend duit dan masa baca tapi bukan happy ending...

Tu dalam novel, drama atau filem...
Dalam kehidupan seharian...
Tak semua orang mengakhiri hidupnya dengan happy ending...
Mungkin ada juga yang dibelenggu karma hingga ke akhir hayat...

Mudah2an aku tak tergolong dalam kumpulan itu...

Nota Kaki : Motip aku menggambarkan petir sebagai karma... Sesuai ker... Yer la kot sebab hari tuh modem aku kena sambar petir...

2 comments:

Nadiranad said...

Novel apa ?
Lafazkan kalimah cintamu ea ?

Zai Vis said...

Hai Nadiranad ^_^
Bukan novel tuh...
Yang saya baca nie novel Kelat2 Sayang...
Yang gambar itik tuh...
Hehe...!!!