Tuesday 27 March 2012

Novel Oh Novel...

Dalam seminggu nie...
Aku gigih baca novel...
Sebab utama nak lepaskan penat wat assignment...
Sebab kedua line internet aku sangat hazab sekarang...
Serius tension...

Aku nak ulas sikit tentang novel yang aku baca...
Tapi aku tak nak tulis tajuknya...
Sebab aku tak nak tulisan aku mempengaruhi pembaca entri nie...
Takpe kan aku feeling2 ada yang baca entri dari blog picisan aku nie...
Kah kah kah...!!!

Aku tak la gigih baca sampai baring2 kat rumput gini... Hehe...!!! 

Novel Pertama...
Tajuk bukan main macam cintan cintun...
Aku beli lepas baca sinopsisnya...
Nampak kisah cinta biasa2 jer melibatkan budak kolej...

Budak pempuan yang pindah duduk kat flat...
Mak oii sekali baca kekdahnya cite seram la pulak...
Pendek kata cite antu...
Mistik...

Aku nie drama dan filem hantu langsung tak penah tengok...
Ada pun Hang Pa La Hang Tu dan Hantu Kak Limah
Tu pun gigih gagahkan diri...
Sebab ada Jozan/Johan...

Tak silap aku muka surat hampir 500 jugak...
Aku stop baca kat muka surat 68...
Aku berhenti atas nasihat kakak aku...
Dia tau aku pengecut...

Rugi weh duit aku...
Lagipun aku nak tau gak apa kesudahan cite tuh...
So, anak sedara aku yang form 2 tu sanggup offer diri nak baca...
Sekarang aku tunggu dia ajelah tuk ceritakan pada aku...
Tu pun kalau aku tak seram nak dengar la...

Giler bapak aku nak baca novel seram dalam gelap gini... Tidak..!!!

Novel kedua...
Cover cantik giler... So sweet...
Tajuk biasa2 jer... Agak klise...
Tapi sinopsis memang menarik pandang...

Dari awal memang best...
Sampai aku berhasrat nak buat entri puji memuji novel nie...
Semuanya sedap mata membaca...
Jalan cerita yang menarik...

Separuh jalan...
Hero dan heroin tuh kawin...
Atas dasar apa tuh tak kisah la...
Masa tuh aku tengok buku tu baru setengah jalan...

Separuh masa kedua... Haha...!!! cam bola sepak pulak...
Kisah berkisar tentang halangan2 dalam perkahwinan tuh...
Sikit2 mungkin boleh...
Tapi kalau banyak cam rasa mual pulak...

Ya... Tak sihat untuk orang bujang seperti aku...
Lebih tepat untuk aku yang berstatus andartu...

Sebagai sorang yang dah tak berapa muda...
Banyak beban kerja di opis...
Belajar sambil berkerja lagi...
Nie kejap lagi kau nak rempuh exam pulak...

Aku memerlukan bacaan yang ringan...
Untuk enjoy2 saja...
Bukan bahan yang berat...
Yang lebih menyesakkan fikiran...

Letih wei nak abiskan baca novel tuh... Ayarkkk...!!!

Tak salah novelis tu pun sebenarnya...
Mereka menulis untuk sasaran pembaca yang luas...
Bukan nak layan tekak aku sorang jer pun....

No comments: