Saturday 17 December 2011

Aku Dan Novel...

Buat giler masa musim exam...???
Bukan aku la kalau tak buat cam tu...
Tapi kali nie memang betul2 giler...
Dalam ayat lebih kasar - giler bapak...!!!

Dah bertahun2 aku tak baca novel...
Dulu masa aku sekolah memang hobi aku baca novel...
Zaman taraf hidup masih di tahap tak mengizinkan aku pinjam je kawan2...
Tak pun Kak Ngah pinjam kawan dia dan aku tumpang baca sekali...

Masa Kak Long dah keja, dia banyak belikan aku novel...
Abis sekolah, aku keja jadi start beli novel sendiri...
Masa belajar kat IPT pun aku masih mampu beli novel...
Posting kerja lima bulan pertama takde gaji,
habis duit simpanan aku gunakan beli novel...

Pendek kata, penuh satu gerobok aku dengan novel...
Harap2 tak dimakan anai2 sebab dah lama tak tengok...
Kalau rosak buku2 tu sayangnya...
Abis exam nie nak kemas la mana yang patut...

Seingat aku novel yang terakhir yang aku baca ialah Tiga Wajah tulisan Lamia Aimal...
Cerita ini sangat hebat dan aku boleh kelaskan terbaik dari ladang...
Aku baca entah ulang berapa kali...
Tapi tuh tahun bile ekh...
Aku rasa dah 10 tahun kot aku tak baca novel...
Satu dekad beb...Huh...!!!

Kisah Qasrina, Ihtisyam dan Safirah...

Sebenarnya hampir keseluruhan koleksi novel aku ialah tulisan Ahadiat Akashah dan Zuraidah Othman...
Novel Ahadiat Akashah yang paling best pada aku ialah Bunga Jantan...
Kisah budak tomboy berjumpa dengan playboy...
Zuraidah Othman pulak Hati Yang Terusik...
Kisah Yasmin anak orang kaya yang sanggup jadi orang gaji demi menyahut cabaran...
Plot citenya pun aku masih ingat lagik sampai sekarang...

The Lagend Ahadiat Akashah...

Gugel jumpa gambar nie...Credit to mudah.my...
Suma novel nie ada dalam gerobok aku...
Tak sabarnya nak tengok balik...

Tak dapat cari gambar Hati Yang Terusik...
Cite nie pun best...

Ada dua sebab kenapa aku baca novel dua hari lepas...
Pertama, minggu dulu aku tengok Ombak Rindu kat wayang...
Cite tu diangkat dari sebuah novel...
Kedua, aku ada terjengah dua blog teman forumer yang dah lost contact...
Diorang beli buku cerita dan ala2 fight baca sapa abis dulu...

Serius aku tak tau perkembangan arena pernovelan sekarang...
Rentetan dari dua sebab di atas dengan tak semena2 aku gi ruangan novel masa gi Kluang Mall minggu sudah...
Capai satu novel main hentam jer...
Tajuk tak payah la aku sebut...
Baca sinopsis...
Aku gelak tak hengat...
Tapi cuma dalam hati jer ler...
Cepat2 aku cari kakak aku...

Tunjuk kat dia...
Dia pun gelak jugak...
Aku ingat drama n filem kite jer terpengaruh dengan drama Korea...
Novel pun sama...
Plot cite tuh senang kata macam Princess Hours dan Full House...

Princess Hours...
Drama Korea kegilaan aku... Hihi...!!!

Full House...
Nie fav Kak Ngah... Mak pun minat gak nie... Haha...!!!

Balik exam Rabu lepas kitorang singgah BP Mall...
Nak makan dan Kak Ngah nak beli kalkulator...
Aku tergerak nak cari novel yang aku nampak kat Kluang tuh...
Kiranya nak ikut jugak cabaran baca novel tu la...

Aik...!!! Takde pulak novel tuh kat sini...
Puas aku cari tapi takde...
Tapi aku tertangkap satu novel yang sinopsisnya memang menarik...
Kiranya sinopsis tuh very the kucing memanggil...haha...!!!

Hari Khamis abis exam kitorang singgah makan lagik...
Biasalah ke Rengit Coffee tu dah jadi rutin kitorang...
Usai makan, aku beli novel tuh...
Tajuknya Cinta Pandang Ke-2 oleh Laila Kamilia...
Ada 564 muka surat...

Bile agaknya aku dapat abiskan novel nie yer...
Aku mencongak2 sendiri...
Haha...!!! Tak sampai 24 jam aku dah abiskan baca...

Sok petang ada exam...
Yang dikhabarkan sangat susah...
Bukan dikhabarkan tapi memang susah pun...
Eh, mana buku modul yang aku nak kena baca nie ekh....
Haha Hihi Huhu...!!!

Nota Kaki : Motip baru baca novel sebuah aku dah buat karangan berjela ala2 novel gak nie... Nanti aku wat entri pasal novel tu yer... Hehe...!!!

No comments: