Monday, 5 December 2011

Moero Attack

Korang penah tengok cite Jepun Moero Attack tak...
Sape2 yang umur lebih kurang aku pasti penah tengok masa kecik2 dulu...
Cite nie bukan setakat memori tapi aku kelaskan sebagai legend...
Mmg sgt berhantu bagi budak2 sekolah rendah dan menengah masa tuh...


Masa nie aku sekolah rendah...
Tak pasti darjah berapa tapi tahap dua...
Aku tengok di youtube ada yang tulis tahun siaran cite nie...
Tapi aku cam tak rasa tengok cite nie masa darjah enam...
Hurmmm... Dah makin tua dah makin banyak lupa...
Sebab tu sekarang tulis dalam blog...
Sok dah bertambah tua lagi banyak yang aku akan lupa...

Gigih aku snap youtube...

Latihan berpasukan... Blur giler aku snap...

Cite nie dulu main waktu petang...
Waktu tu perantaraan antara balik rumah pastu nak pegi sekolah agama...
Aku sekolah jauh dari rumah...
Senang cite aku tak sekolah sekali dengan jiran tetangga aku...
Dulu masa duduk dengan nenek sekolah tu kira dekat tapi bila dah pindah duduk umah sendiri sekolah tu jadi jauh...
Abah aku pulak tak pindahkan kitorang adik beradik...
Jadi kesimpulannya, sekolah tu jauh dan pegi balik naik basikal...

Pilihan yang aku ada untuk tengok cite Moero Attack nie cuma dua...
Ponteng sekolah agama atau tengok dari tingkap umah sebelah sekolah...
Tak kisah laa tuh janji dapat tengok...

Cun kan heroin cite nie...
Sesuailah nama watak dia pun Cun...

Paling kejam dan menyakitkan hati ialah episod terakhir cite nie...
Harus aku dah bajet2 ponteng sekolah sebab episod terakhir kannn...
Sekali tuh takde karen weh....
Antu betul...

Apa lagik cari altenatif lain...
Gigih bersiap pegi sekolah agama guna plan B tengok kat tingkap umah tuh...
Aku naik basikal laju cam motor agaknya...
Sampai sana sama jugak takde karen...
Wajah2 kehampaan tersadai di tepi tingkap...
Perasaan tu sampai sekarang aku masih ingat dan aku takkan lupa...
Dulu bukan macam Astro sekarang...
Ulang siar cite sampai pitam boleh tengok...
Sebab tu aku suka Astro...
Sekurang2nya tragedi Moero Attack takkan berulang...

Sampai ke sudah kami semua tak tau kesudahan cite tu...
Beberapa tahun lepas aku carik lagu cite nie kat utube...
Memang mengimbau kenangan abis2an...
Cuma seriusly aku tak ingat dulu aku tengok cite nie pakai spender jer...
Rupanya memang cam tu ekh... Haha...!!!
Dulu rasa cam suci je tengok... Huhu...!!!

Sebenarnya aku dah lupa scene nie...

Youtube lagu cite nie aku dah ulang banyak kali...
Entah berapa kali agaknya pun aku tak tau...
Dua tahun lepas aku penah borak2 kat forum pasal cite nie...
Padahal dalam benang Akademi Fantasia tu...
Lari tajuk sangat khennn...
Ternyata budak2 yang sezaman dengan aku rata2 tau pasal cite nie...
Memang indah untuk dikenang...

Youtube lagu Moero Attack...

Nie version yang nangis2 punya...

Nota Kaki : Hargailah memori selagi kita masih mampu mengenang...

1 comment:

Akula said...

saya pun dlu minat gile cite nie masatu sy darjah 3 sekolah petang selalu lmbt ke sek sbb tgk cite nie dlu....