Thursday 10 November 2011

Benarkah Jep Sepahtu...

Entri aku kali nie bersifat kemusykilan...
Aku agak musykil dengan apa yang aku lihat baru2 ini...

Jep Sepahtu

Aku merupakan peminat Sepah sejak mereka menyertai Raja Lawak lagi...
Terkini aku menjadi penyokong diorang masa diorang masuk Maharaja Lawak...

Keminatan aku tu aku zahirkan dengan jadi kawan diorang di fesbuk...
Ikuti perkembangan mereka melalui status2 yang dikemaskini...
Melepak di Cari Forum di ruangan khas untuk Sepah...

Sebelum nie segala yang berkaitan dengan Sepah aku bincangkan di forum...
Tapi memandangkan skg warga forum suma bizi dengan keja masing2...
Benang kat forum tu pun dah cam padang jarak padang tekukur aku tengok...
Aku tak tau nak tanya kat mana kemusykilan aku nie so aku luahkan la kat blog aku nie...


Kepada sesiapa yang tak suka dengan apa yang aku coretkan nie...
Sila rujuk Tentang Saya kat sebelah kanan blog nie yer...Hehe...!!!

Wah!!! Intro panjang giler...
Bukan tu yang aku nak cerita sebenarnya...
Yang aku nak cerita ialah aku musykil dengan Jep beberapa hari nie...
Sebelum nie Jep hampir tak pernah update status dia kat fesbuk...
Ada pun yang aku ingat ialah dia ucap terima kasih kat peminat dia masa jadi juara Maharaja Lawak hari tu...
Selebihnya ada la sikit masa dia buat fesbuk fanclub dia sikit masa dulu...

Picture Profile Jep di laman fesbuknya...

Jep memang agak kurang mesra dengan peminat di fesbuk...
Malah fesbuk peribadi dia memang bukan calang2 orang dapat tembusi...
Dah tentulah aku tak layak walaupun dah add jugak...Hehe...!!!

Semalam secara tak sengaja aku terlihat Jep update status fesbuk dia...
Rasa macam tak percaya sebab memang jarang2 berlaku...
Paling tak caya dia leh publish lagu di situ...





KENAPA AKU MUSYKIL...
Apa perlunya aku nak musykil lebih2 kan...
Tapi memang aku musykil...
Pertama, kalau benar nie Jep yang update...
Kenapa dia tidak tukar dulu namanya kepada Jep Sepahtu bukan mengekalkan nama yang sedia ada...
Sebab aku ada baca Jep kata dia dah undur diri dari Sepah...

                        
“Lagipun saya dan Shuib tak pernah memecah atau membubarkan Sepah, kami hanya undur diri untuk menyertai Sepahtu."

 "Kini Sepah hanya ada seorang anggota iaitu Mamat."

                                                                            Petikan Berita Harian 16 Okt 2011

Twitter Jep Yang Dah Tukar Nama...

Kebetulan aku nampak gambar nie kat album fesbuk Jep...
Yang mengatakan ada orang wat akaun palsu...
So, mana yang palsu mana yang betul nie...

Gambar Dari Album Fesbuk Jep...

Mungkin aku ketinggalan segala berita nie sebab aku memang dah lama tak jengah fesbuk budak2 bertiga nie sejak diorang berpecah...
Tapi tak bermakna aku dah tak sokong diorang lagik...
Sokongan aku tetap padu seperti dulu gak...

Serius aku keliru...
Namun,
Sebagai orang yang lebih tua dari Jep...
Sebagai orang Johor...
Sebagai peminat tegar dunia lawak jenaka...
Aku harap Jep sentiasa sihat dan bahagia dgn apa yang dia buat skg...
Harap Jep jangan stress (kalau benar segala di fesbuk tu hasil tulisan dia)...


Rindu Jep yang ini...

10 comments:

^pARi-pARi^ said...

vis i pon nk komen bende sama kat forum...
but no 1 response

eniwei i pon ada baca gak..
quite suspicious n fishy..
plus siap tulis perkataan annoying lagik...

dont knowla
tapi as fas as i observed b4
jep jarang text on twiter or facebook tambah2 ngan mix kan language bm & bi..

i believe that fb belongs to him
tapi update status tuh tatau la dia or somebody else...

Loki said...

tu la pasal...
ai cam tak caya dia boleh guna perkataan annoying, fake n gurl...
tak macam Jep yang ai kenal sebelum nie...
(kenal la sgt khennn...Hehe...!!!)

kalau benar itu Jep, nampak dia agak stress skg...
hope Jep okey2 jer kan...

^pARi-pARi^ said...

stress satu hal...
dah maju pon ye gak...

hahahahaha

myra said...

Facebook Jep yang tuh actually kena hacked dengan someone yang mybe tak minat dgn Jepp ..Mira pun terperanjat jugakk ap yang dy tulis tuh .tapi lepas mira round-round dekat google ,baru taw yang facebook jepp yang tuh kne hacked .

Loki said...

Hai myra...
Saya pun tau facebook jep tuh kena hacked...
Lagipun entri nie dah lama tulis dah...
Hampir setahun dah pun...
Anyway, thanks sudi jengah n komen kat blog saya ^_^

Anonymous said...

a lil bit late to respond to this i think --"

nvm, just to clear out this confusion.

as far as i know la, jep mmg tak ada dan tak layan laman2 sosial ni. fb, twitter etc, mmg tak pernah ada. kalau ada itu maybe fan club dia yg buat. now dia cuma ada intagram shj.

- i'm the jeppers ^^

Anonymous said...

kalau korang pernah tgk satu video kat youtube (aku x igt tajuk dia) diupload oleh fan club dia, dia ckp dia xde fb/twitter n whatever je la. dia cuma ada instagram je

Anonymous said...

Abang Jep tak ada twitter dan facebook. Dia cuma ada instagram (@jepsepahtu)

Anonymous said...

Abang Jep tak ada twitter dan facebook. Dia cuma ada instagram (@jepsepahtu)

Primrose said...

Saya rasa tu bukan die la....saya ade follow die kt instagram. ...die x cm tu pun. ..cuma die slalu jarang update