Thursday 17 November 2011

Rahsia Di Sebalik Rahsia ~ Metropolitan

Sabtu lepas aku tolong Kak Long pegi hari terbuka sekolah anak dia...
Kat Johor kan ada sekolah agama...
Lepas darjah 6 kitorang akan masuk darjah khas a.k.a sekolah khas...
Sape2 yang duk Johor tau laa...

Contoh Sekolah Agama Di Johor...
Aku gugel je nie...

Kakak atau abang ipar aku bukan tak nak pegi...
Tapi anak sedara aku bagitau lambat...
Agaknya surat terselit kat mana2 kot...

Maka sebagai makcik yang bertaraf 5 bintang, aku pegi sekolah tuh...
Neves jugak sebab seumur hidup tak penah gi hari terbuka budak sekolah...

Bukan itu yang aku nak kisahkan kat sini...Hehe...!!!
Sekolah agama tuh betul2 bersebelahan dengan sekolah rendah aku dulu...
Demi terpandang sekolah lama, segala kengangan menerjah kepala...
Masih aku ingat sekolah agama tuh dibuat betul2 time aku jalani UPSR...
Gile bising masa kitorang jawab periksa tuh...Adoyai...!!!!

Tetiba teringat dulu tiap2 tahun ada perkhemahan kat padang sekolah...
Aku ahli Pengakap sejak darjah 4 sampai darjah 6...
Kiranya persetiaan dan undang2 Pengakap pun aku masih hafal sampai sekarang... Huhu...!!!

Masa darjah 6...
Time malam kebudayaan aku gigih nyanyi berduet lagu nie dgn kawan aku...
Kalau disuruh buat semula skg mati idup semula aku tak nak...
Harus ke lautan dalam segala pic... Muntah ijo...Wakaka...!!!

Jap tadik aku teringat nak dengar balik lagu nie...
Harus aku tak tau tajuk dan penyanyinya...
Aku cuba taip sebahagian lirik "dan kini kita terbuang di awangan"...
Terus keluar utube gambar kucing nie...
Ooo... Baru aku tau penyanyinya Metropolitan...


Dengar balik rasa sedih ingat zaman kecik2 dulu...
Kawan2 aku ntah dah bersepah kat mana...
Ada jugak yang dapat dihubungi melalui fesbuk...
Yang duduk kat area sini2 jugak ada la terserempak kat pekan...
Aku dikhabarkan salah sorang kawan sekelas dah pulang ke rahmatullah...
Al-Fatihah buat Arwah Herman...

Nota Kaki : Hari tu kawan aku dah mesej kat fesbuk mintak alamat sebab dia nak kawin bulan depan.  Tahniah dan moga bahagia ke akhir hayat... Dulu masa sekolah aku selalu pegi umah dia lepas balik sekolah pagi sebelum pegi sekolah agama...Hehe...!!!

No comments: