Sunday 6 November 2011

Selamat Hari Lahir Lee Dong Wook

Hari nie hari lahir Lee Dong Wook, aktor korea yang paling aku minati...
Dia lahir pada 6 November 1981 jadi umur dia hari nie ialah 30 tahun...
Dah tua dah dia.. Dah 3 series dah...Huhu...!!!
Macam la aku nie muda sangat khennn...Haha...!!!

BIODATA LEE DONG WOOK
Nama ~ Lee Dong Wook
Tarikh Lahir ~ 6 November 1981
Tinggi ~ 184 cm
Berat ~ 78 kg
Bintang ~ Scorpio
Jenis Darah ~ B
Pendidikan ~ Universiti Saejung

Zaman Kanak-kanak Lee Dong Wook...Comel kan...

DRAMA
Bermula dari drama My Girl aku mula jatuh cinta pada dia...
Kali pertama aku tengok cite My Girl nie kat chanel 8TV pada tahun 2006...
Masa nie aku tengah frust so takde apa nak buat aku layan segala cerita kat tibi...Haha...!!!
Ternyata cite nie memang best...
Watak Soel Gong Chan tu memang sangat berhantu...

Tak cukup dengan tengok kat tibi aku beli dvd pulak...
Kiranya aku ulang siar sampai pitam laa...
Aku siap boleh langgan Astro 715 sebab ada cite nie yang dialih Bahasa Melayu...
Padahal aku dah hafal cite nie dari A sampai Z...
Tak cukup dengan tu, aku beli cd lagu2 dari cite nie...
Dan aku pusing dalam keta sampai pitam gak sampai sekarang...

Drama My Girl Bersama Lee Da Hae...

Lepas My Girl, kegilaan aku pada Lee Dong Wook berterusan...
Aku cari dvd yang dia berlakon...
Aku beli dvd cite Loving You...
Cite nie tahun 2002 so kira Lee Dong Wook masih baru...
Pelakon utama cite nie Park Yong Ha...
Dah meninggal pun dia...Hurm...
Aku tak tengok habis cite nie sebab boring part Lee Dong Wook tak banyak...

Drama Loving You...

FILEM
Lepas tu aku cari pulak filem Lee Dong Wook...
Puas aku carik akhirnya jumpa kat Summit Parade cite Hanoi Bride...
Cite nie dia berlakon kat Korea dan Vietnam...
Memang watak berbeza giler dengan Soel Gong Chan...
Dr. Park sangat garang dan marah2...
Tapi dia tetap comel ler...
Cite nie dulu banyak ulang kat Astro Kirana...
Dan setiap kali aku akan tengok jugak... Haha...!!!

Filem Hanoi Bride...

Ada laa beberapa filem lain yang aku tengok tapi yang paling best bagi aku ialah The Perfect Couple atau ada juga yang menyatakan tajuk filem nie The Best Romance...
Seriusly aku kata Lee Dong Wook sangat hensem dalam cite nie...
Rambut dia panjang sikit memang stylo ler...
Dalam filem nie Lee Dong Wook bawak watak polis bergandingan dengan Hyeon Yeong...
Dan seperti biasa dvd cite nie ntah berapa kali aku ulang...Haha...!!!

Si Polis Yang Fobia Pada Benda Tajam dalam The Perfect Couple...

LATIHAN KETENTERAAN
Lee Dong Wook menjalani latihan ketenteraan yang diwajibkan kepada semua warganegara lelaki Korea pada 24 Ogos 2009 hingga 20 Jun 2011...
Masa Lee Dong Wook masuk latihan ketenteraan nie aku rasa lamanya 2 tahun...
Mesti rindu giler kat dia...Motip la sangat...Nak muntah pun ada nie...Haha...!!!
Tup tap tup tap dia kuar dah...

Masa Nak Masuk Latihan Ketenteraan...
Korban Rambut...Huhu...!!!

Selepas Dua Tahun...
Menten Handsome Takde Calar Balar Pun...Haha...!!!

Akhir kata,
to Lee Dong Wook...
Moga lahir dengan hasil kerja yang lebih baik...

Lagi tentang Lee Dong Wook di sini . 

No comments: