Sunday 27 November 2011

Senyumlah Kuala Lumpur ~ Alleycats

Semalam pegi Kluang dengan Kak Ngah dan dua orang anak sedara aku...
Seperti biasa rutin setiap bulan pegi rawatan braces...
Pegi ikut waktu biasa...
Tapi menempuh tiga kesesakan termasuk sekatan jalan raya...
Akhirnya sampai di klinik lantai dah dimop...
Tak dapat la wat rawatan...

Sudahnya berjimba je la kat Kluang Mall...
Dalam perjalanan balik kitorang borak2 dalam keta...
Takde topik apa aku buat2 kuiz pasal lagu...
Sebab kebetulan lagu yang aku suka dimainkan di radio tuh...


Soalan pertama : Lagu Melayu paling suka

Aku - Senyumlah Kuala Lumpur (Alleycats)
Ngah - Isabella (Search)
Apis - Rela Ku Pujuk (Spider)
Mimi - Takde jawapan sebab dia tak minat lagu... Huh...!!!

Soalan kedua : Lagu Inggeris paling suka
Soalan ketiga : Lagu Korea paling suka
Soalan keempat : Lagu Indonesia paling suka
Soalan kelima : Lagu rakyat paling suka

Dan beberapa soalan lagi yang kami sendiri akhirnya tak tau jawapannya...
Meriah gelak giler sepanjang perjalanan balik tuh...

Aku tak tau kenapa aku suka lagu Senyumlah Kuala Lumpur...
Kalau ikut lirik mmg takde kena mengena sebab KL tuh jauh benar dgn aku...
Jadi aku buat keputusan aku minat lagu nie 100% kerana melodinya...
Tak tau pada pendengaran orang lain tapi pada aku ianya sangat sedap...
Dengar berapa ratus kali atau berapa ribu kali pun tetap sedap pada aku...


Part paling sedap ialah muzik sebelum lirik "Bilaku Bisikan Puisi Cinta..."
Bile aku dengar lagu nie aku sentiasa ingat zaman aku kecik2 dulu...
Kelakar bile ingat balik zaman budak2 dulu...Huhu...!!!

No comments: