Thursday 3 November 2011

SMS Dari Teman...

Di saat aku resah gelisah...
Di saat aku buntu...
Di saat aku tak tentu arah...
Di saat aku berasa sangat tertekan...

Seorang teman yang tak berapa rapat mengirim SMS ini :

Ku minta kepada Tuhan setangkai bunga mawar
tetapi diberi kaktus berduri...
Ku minta kupu-kupu diberi ulat berbulu...
Aku sedih, kecewa, terluka...
Namun kemudian,
kaktus itu berbunga indah sekali
dan ulat itu menjadi rama-rama yang cantik...
Itulah jalan Tuhan...
Indah pada masanya...
Tuhan tidak memberi yang kita harapkan
tetapi Dia memberi apa yang kita perlukan...



Yang pasti aku menitiskan air mata lepas baca sms nie...
Tapi aku masih keliru apa tindakan yang perlu aku ambil selepas ini...
Berserah atau berusaha...

Aku bertekad untuk berusaha dahulu baru berserah...
Aku rasa tindakan aku betul...

No comments: