Friday 11 November 2011

Ada Apa Dengan 11.11.11

besok pagi, umah betul2 sebelah opis aku ada kerja kawin...
anak makcik tu cikgu...
mungkin sekolah jauh dari rumah sebab tu tak duduk situ...

cam pelik je nape wat majlis esok sedangkan cuti sekolah lg seminggu...
kat opis kitorang sok sek sok sek...
last2 dapat tahu lepas zohor hari nie anak makcik tu nak nikah...

maka tercetus dari mulut sorang kawan aku...
ooo nak nikah tarikh 11.11.11 la tu...
tak nampak sebab lain yang mungkin...
gigih kan menyiasat a.k.a mengumpat...haha...!!!

aku memang jenis orang yang kurang kisah pasal nombor...
bagi aku takde sangat la tarikh yang cantik selain tarikh lahir aku...
tapi mungkin bagi sesetengah orang kuasa nombor itu sangat penting...

antara lain, 11.11.11 mengingatkan aku pada 10.10.10 tahun lalu...
ramai orang beria2 pasal tarikh tu...
angkasawan negara juga berkahwin pada tarikh tersebut...
tempat keja aku buat rombongan pada masa tuh...
tak pasti pulak nak tarikh tu sangat atau kebetulan je...
aku tak terlibat jadi tak amik kisah pasal pemilihan tarikh berkenaan...

pada tarikh 10.10.10 tercatat sejarah besar negara bila berlakunya kemalangan maut di Melaka...
banyak nyawa yang terkorban di situ...
pada tarikh yang sangat cantik dan di tunggu2 itu segala2nya berlaku...
kebetulan bas yang kawan2 aku naik lat beberapa buah kenderaan je dengan tempat kejadian...
malah dentuman itu pun mereka dengar...
ada opismate aku yang berani gi rakam video tapi aku tak berani pun tengok video tuh...
mereka tersadai berjam2 lamanya sebelum boleh menyambung perjalanan pulang...

entahlah,
aku cuma teringat tentang tragedi tu je pada tarikh cantik 11.11.11 hari ini...
Al-Fatihah buat mangsa kejadian...

No comments: